hopponnyn

Alla inlägg under juli 2012

Av Jennifer Winther - 31 juli 2012 16:43

Detta inhandlades idag

 

Hårnålar. Jag ska ha dom när jag rider dressyr i fälttävlan.

 

En stor hårnål som jag ska ha i mitten av dounaten.

 

En mössa.

 

Tävlingsskjorta.

 

 

Plastrong till dressyren.


Hårnålarna är dock inte köpta på hööks utan en butik i rycketofta som vi också var på idag. Nu så ska vi ha gäster så blir någ inte så mycket uppdatering under kvällen. Men det gör väl inget att jag inte uppdaterar eftersom ni verkar inte vara såå intresserade. Jag har inte fått en enda komentar på jättelänge nu och statesiken är sämre än sämst, så jag funderar att sluta, tyvärr. Jag ger bloggen en vecka och om det inte har blivit förändring ska jag sluta.


/ Jennifer

Av Jennifer Winther - 31 juli 2012 15:34

Men egentligen ska jag in och duscha nu. Måste gå, bloggar mer sen!

Av Jennifer Winther - 30 juli 2012 23:53

Natti!:)

Av Jennifer Winther - 30 juli 2012 21:16

Kom hem vid 16:30 tiden, sen blev det att kolla lite på OS. När vi kom hem och slog på teven var det ju terräng. Så vi fastnade typ där ett tag, haha. Men vid 18:00 så körde vi i alla fall ner till somarhagarna, snacka om att hästarna har blivit små tjockisar när vi har varit borta. Tyvärr har jag INGA bilder, för kameran är urusel och min mobil var urladdad. Men jag har en bild som jag la upp få facebook, dock inte hästrelaterad men ändå.

Det ÖSregnade och var solsken samtidigt. Vädret är alls bra konstigt här nere i Skåneland. Förresten vill jag bara säga LYCKA TILL till alla som ska rida SM denna veckan. Hoppas ni får en awesome vecka, skulle gärna varit däruppe, men tyvärr går ju inte det:( Man kan ju bara hoppas att melanie och prins har kommit tillräckligt långt till nästa år, så kanske vi ses nästa år? Nu ska jag kolla vidare på internet efter en rosa eller blå kavaj till syrran, nån som vet nån som som säljer sånna? Jättetacksam om nån vet:)


/Jennifer

Av Jennifer Winther - 30 juli 2012 15:02

bloggar mer hemma:)

Av Jennifer Winther - 30 juli 2012 10:18

Från Västervik nu. Men först ska vi in om Charlies häst och hund i Växjö. Bloggar mer sen!

Av Jennifer Winther - 30 juli 2012 09:42

Rubriken säger allt. Jag ska berätta om hennes liv ur min synvinkel. Vissa tror säkert att hennes liv är glans och glamour, men det är lååångt ifrån. Hon har inte fått en fet länk på en storblogg och vips så var hon också storbloggare. Haha, nej, hon har fått kämpa för varenda läsare. Samma sak med hästarna, hon har inte fått nån serverad SM häst som en 5 åring kan rida. Hon har fått kämpa, och utbilda sina egna. Hon blev inte sponsorryttare för hööks helt plötsligt, hon fick kämpa sig upp till toppen och sen frågade hööks henne. Hon har inte glidit på ett bananskal hela livet, hon har snarare fått kämpa lite extra, för annars skulle hennes liv varit ”vanligt”. Men det var egentligen inte det jag skulle prata om, jag skulle ju berätta om hennes liv ur min synvinkel. Så nu börjar vi.

Livet utanför hästarna börjar vi med, jag delar upp det så blir det inte så rörigt.

När nellie skaffade bloggen, november 2009, hade hon en kille som hette gustav, tror jag. Men sen, tog det slut och i mitten av 2010 så blev hon tillsammans med "A". Adam. Dom var tillsammans och efter ett tag vågade dom pussas och kramas öppet. DET är rent ut sagt coolt. Att bara vara 10 och 12 år och våga visa att det är VI, det är starkt. Dom var tillsammans vääääldigt länge för den åldern. Men sen hände nåt, och "A" gjorde slut. Nellie grät, grät och grät lite till. Hennes hjärta var krossat och hon mådde inte alls bra. Hennes föräldrar och närmsta vet hur dåligt hon mådde. Vi bloggläsare kan bara föreställa oss hur dåligt nellie mådde. Men med tiden läker sår, så efterhand mådde hon bättre. I efterhand har vi fått veta att en av dom hon pratade med på PA3 när hon hade hemlängtan var Adam. Sen så har jag för mig att hon var tillsammans med en annan kille, jag minns inte namnet, men nellie kände inte ”rätt” känsla så hon gjorde slut. Vid nyår 2011 blev hon och adam tillsammans igen. Hon var överlycklig. Igen. Men det hände nåt, och adam gjorde slut. Igen. Och hennes föräldrar och vänner fick trösta henne. Igen. Men som innan läker tiden alla sår och hon blev young, wild & free. Hon lovade Linn Olsson att hon skulle va singel 2012 igenom, men om man träffar drömprinsen, varför ska man va singel då? Så hon blev tillsammans med det 4 år äldre killen emil. 4 år!? Stoppa flumride, stäng liseberg, nellie har skaffat en 4 år äldre kille! Så tyckte många, men om dom trivs ihop, låt dom vara. Men det är nog inte så lätt att lita på nån när man har blivit dumpad två gånger innan, så nellie gjorde slut. Men dom skildes som vänner, hoppas jag. Där slutade hennes lovestory, eller slutade och slutade, vi får ju inte veta allt.

Nu så ska jag berätta om Sterre, Bellman, Elvis och Becki, alltså hästarna.

Det blir ju lite om Gevalia också, för det var på henne det började. Nellie ville i hemlighet bli lika stor som Paw i bloggvärlden och lika duktig på att rida som Isabella Nilsson. Så hon köpte Gevalia, och egentligen passade dom inte alls ihop. Nellie trillade av och trillade av, men hon gav inte upp. Med Gevalia kom hon upp till L:B nivå. Sedan sålde hon Gevalia och köpte istället en ponny, Thonna, som hjälpte henne upp i klasserna. Hon sålde Thonna och köpte en ponny som man knappt kan kalla ponny, som heter Sterre. Hon var 8 eller 9 år och hade inte gjorde ett skvatt! Förutom lite western. Men Nellie såg potential och köpte henne. Nellie och Sterre klättrade tillsammans upp i klasserna och dom kom upp till MSV och var riktigt vassa på banan. Men sen fick Sterre kotledsinflammation och hon fick vila jättelänge. När Sterre var skadad hade hon ju fått låna andra hästar och när Nellie kom upp på Sterre igen så visste hon inte hur hon skulle rida Sterre på rätt sätt. Dom fick gå ner på L:C-L:B nivå och tyvärr har dom inte kommit upp än, men dom är påväg. Ungefär någon månad efter hon fått sterre fick hon chansen att låna matilda sparrenhök’s bellman. “Han har ju gått L:A innan så då är det väl superlätt att rida honom”. Så tror säkert många, men om man kan ta sitt förnuft till fånga och se förbi sin avensjuka, så ser man att han är inte så lätt. Och Nellie och Bellman började klättra tillsammans och det har lett som ändå till SM 2012 i årsta. Deras sista tävling. Deras sista tid tillsammans. Men dom kommer att använda tiden på bästa möjliga sätt och dom kommer LYCKAS i SM. DET kan jag lova. Sen i början av detta året, så köpte hon även sin “framtida” ponny. En D-ponny, inte alls gammal, men den hoppar som en gud. Han heter elvis, eller elvisp, haha. Deras mål är SM 2015. Det tror jag dom kommer lyckas med. Och dom kommer lyckas med bravur. Hon har även fått rida Isabella Nilsson’s Black Trump. Dom passar väldigt bra, jag menar, om man inte passar ihopa tror jag inte man skulle kunna hoppa 1,30 andra gången man rider hästen. Nellie och Becki ska ut på dom stora banorna tillsammans, och där får ni andra akta er. 

Det var min story om Nellie Berntsson, hoppas ni gillade den.

/ Jennifer

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards