hopponnyn

Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av Jennifer Winther - 4 augusti 2012 21:28

Grejerna packade, kläderna framhängda.. Nu ska jag sova, godnatt:)

/ Jennifer

Av Jennifer Winther - 4 augusti 2012 21:00

När jag var och tävlade idag så var den butiken "häst och ryttare i lund" där. Visste ni att den ligger inne på flyinge stuteri? I alla fall så köpte jg detta:

 

En himalaya-saltsten till amilla.

 

Hästgodis:)

 

Och en sån grej man har när man gör dounat. Jag vet inte riktigt vad det heter...


/Jennifer

Av Jennifer Winther - 4 augusti 2012 17:30

  '

1:a hindret.

 

2:a hindret.

 

3:e hindret.

 

4:e hindret.

 

5:e hindret, man ska hoppa över en liten stock och in i skogen, ingen bra bild och solen lös jättekonstigt på det.

 

 

6:e hindret är en bank, så första bilden är upphopp och andra nerhopp:)


7:an glömde jag fota, men det är en trave med stockar.

 

8:e hindret, som egentligen inte är ett hinder utan man ska bara ner och upp ur vattnet.

 

9:e hindret.

 

10:e hindret.

 

Sen ska man igenom en liten tunnel av trädgrenar.

 

Och sista, 11.


 

Detta är banskissen.


/ Jennifer 

Av Jennifer Winther - 4 augusti 2012 16:17

Vi gick upp 05:15 (!!) idag. Jag var jääättetrött. Men jag har tyvärr inte så många bilder eftersom mamma filmade med vår kamera istället och jag vet inte hur man laddar över den så man kan lägga ut på internet... Men förresten så har jag fixat så nu är filmen + några filmer till uppe på youtube, bara klicka på länken så kommer ni till min kanal; http://www.youtube.com/channel/UCwp597gDZRe170dUCX-uUVQ?feature=results_main

Men idag så gick det väl helt okej i dressyren jag fick 60 %. Hon var jättepigg, men på banan blev hon väldigt loj och ville inte gå fram för skänkeln. Dommarens komentar var: Fin ponny, ngt låg i formen. Håll handen stilla för stadigare huvud.

 

 

 Sen när vi kom fram råkade vi köra in på fel parkering så vi körde en runda inne på flyinge stuteri;)

   

Deras ridhus är ´sjuuukt modernt, det har en kortsida som är en hel glasväg bara och läktare och grejer. Fräckt.

Banan jag ska rida imorron kommer upp i ett annat inlägg:)


/ Jennifer

Av Jennifer Winther - 4 augusti 2012 10:30

Jag tänkte berätta hur jag gör knoppar.

 

Först borstar jag hela manen och klipper/rycker den.

 

Sen delar jag upp den så alla knoppar blir typ lika.

 

Efter det så tar jag gelé i den och flätar den. Jag tar gelé för då är det mycket lättare och få med allt.

 

Denna använder jag, den är sjuuukt bra:)

 

Sen rullar jag upp det till knoppar:)

   

Hon är väl helt okej i knoppar eller?


/Jennifer

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards